frENZ~~

:heartbeat::

Wednesday, March 23, 2011

Semangat yang hilang..

Assalamualaikum,

Hye korang...:) da bape hari tak ber entry...Busy kebelakangan ni. Macam2 jenis busy. Kije, life blah blah blah blah. haha

Minggu ni minggu yang mencabar bagi aku. Tekanan emosi, kerja. sume bercampur jadi 1. Ingat aku tak kan berblogging dah. Kena check in kat TAMPOI akibat TEKANAN EMOSI MELAMPAU. Takder lagi la BCOZ OF ME.hahaha [ giler jap +_+ ]

Perkara yang aku nak luahkan dekat entry ni adalah SEMANGAT. Dalam ape jua perkara yang kite nak lakukan mesti kena ada semangat. Lakukan jelah kerja. Kalo tak der minat plus semangat No way la mende tuh akan jalan.. Aku bercakap melalui pengalaman.

Pengalaman mendewasakan!

Yeah...betulkan??kan..kan.,..

Nak dapatkan semangat dari mana??dari ati yang ikhlas..buat la apa2 kerja. Kalau dalam ati tiada keikhlasan. Tak dapat ape.. Pahala pun tarak.. Bukan nak jadi ustazah tapi ni kenyataannya.


Aku seorang yang bersemangat kalo melakukan sesuatu.. Sesiapa yang mengenali diri yang kerdil ini mesti taw..


Now, Semangat aku yang berkobar2 dulu dah makin hilang..hilang sikit demi sikit.. hurmm.. Ikhlas tetap ada.. Tapi semangat..hurmmmm...dah ditiup angin...


Aku ade berblogging...Ter usha Doa pembangkit semangat...sekarang aku amalkan...mungkin muleh dikongsi kan dengan korang..InsyaAllah...



Maksudnya :

“Ya Allah ya Tuhan kami, sesungguhnya aku berlingdung kepada-Mu daripada keluh resah dan dukacita, Aku berlindung kepada-Mu dari lemah kemahuan dan malas, Aku berlindung kepada-Mu daripada sifat penakut dan kedekut, Aku berlingdung kepada-Mu daripada tekanan hutang dan kezaliman manusia"


Dan juga amalkan sebelum tidur,


ISTIGHFAR 3X,

SUBHANALLAH 33X,

ALHAMDULILLAH 33X,

ALLAHU AKBAR 33X

Diakhiri dengan membaca

LAA ILAAHA ILLALLAHU WAHDAHU LAASYARIIKALAH LAHUL MULKU WALAHUL

HAMDU YUAH YII WA YUMIITU WAHUA ‘ALLA KULLI SYAI ‘IN QADIIR



InsyaAllah.. Bila bangun tidur kita akan lebih segar dan bersemangat

**Donno wat 2 say/ type.. Kepala otak ceramuk..:(

4 comments:

ziEda said...

ke mane hilangnye senyumanmu CB?
ke mane hilangnye tawamu CB?
ke mane hilangnye kesengalanmu CB? (ni saje tmbh.. hehe.. sorry)

give my CB back !!

**errkk, tak terlampau over kan? huhu

man yusoef said...

terima kasih utk doa tu..smoga dpt amalkan...

Cik Bee~! said...

ziEda :

sy masih disini lalink..huuuu..

*erk....xover...tp touching la pulokkk..huuuu

Cik Bee~! said...

man yusoef :

kasih d terima~!wahhh..haha