frENZ~~

:heartbeat::

Sunday, March 27, 2011

Ayam Golek

Assalamualaikum,

Yuhuuuu...ader olang x??..hehe..macam dah ader habuk pulokk blog aku ni...kan..kan...haha

Haaa....Nak kongsi something sikit..

Aku a.k.a CIK BEE da pandai buat ayam golek...haha...

Senang je nak buatnya..Bahan2 pun xsusah mane pun. Yang penting korang kena ada OVEN! di ulang OVEN! xder...xjadi la.. Jadi yg xder tuh sila la beli. haha..

Sebenarnya kalo xder OVEN pun muleh...Btw, bakar guna oven lagi mantop..hehe

OK jom kongsi bahan2 simple dr aku..

-Ayam sekor (besarrr punyerrr )

- Lada hitam

- Lada putih

-Serai

-Sos tiram

-Sos cili

-Kunyit

-Garam

-Halia

-Bawah putih n Merah

Bahan-bahan yang aku habaq ni korang gaul kan je...xikut sukatan pun..janji korang rase ok. settle la..

Pastuh korang peram ayam ngan bahan yang digaulkan ni dalam sejam ke atas.. Lagi lama lagi ok.


Then, bakar la ayam tuh...



See!!! Tadaaaaaaaaaaaaaaaa...... Siap pun ayam bakar....hahaha...


Ayam da siap...Sos nye??hehe...

Macam ni, Sos ayam ni korang amik dari lebihan bahan yang diperap dekat ayam tuh.. Korang masak kan je atas kuali..Seyesh...memang sedap...Tak caya torai la..hehe..:)


*pandaikan sy...gahahahhahhah






7 comments:

CintaZulaikha said...

resepi simple tapi best sgtt...

Shamsuddin Amin said...

wow...
mcm sedap je...
t kite cube try test...^^

ziEda said...

tak ajak pun nk wat ayam golek.. =(

Cik Bee~! said...

CintaZulaikha :

da try ke??hehe...mmg best..seyesh..ini xtipu..:)

Cik Bee~! said...

Shamsuddin Amin :


bukan mcm la kamu!mmg best..huhuhu..
otay..naty kte try ek.ek..:)

Cik Bee~! said...

ziEda :

awakk jauh..nak ajk mendenye..huhuhu

Hanny Esandra said...

sedapnyerrrrrr...