frENZ~~

:heartbeat::

Friday, July 30, 2010

sahabat


entry kali ni aku tujukan buat sahabat2 aku..... : -

Apabila kita ingin berteman,janganlah kerana kelebihannya,kerana mungkin satu kelemahan, kau mungkin akan menjauhinya...

Andai aku ingin berteman, janganlah kerana kebaikannnya kerana mungkin dengan satu keburukan, kau akan membencinya....

Andai kau ingin sahabat yang satu janganlah kerana ilmunya, kerana apabila dia buntu kau mungkin akan memfitnahnya....

Andai kau ingin seorang kawan janganlah kerana sifat cerianya kerana andai dia tak pandai menceriakan, kau mungkin akan menyalahinya.....

Andai kau ingin bersahabat....terimalah dia seadanya, kerana dia seorang sahabat yang hanya manusia biasa. Jangan diharapkan semuanya sempurna kerana kau juga tidak sempurna. Tiada yang biasa-biasa menjadi satu sempurna tetapi bersahabatlah kerana ALLAH Fillah......

p/s :....hope aku ni sahabat sejati..:)

-walau ape pun, korang sahabat terbaik aku...tabah tempuhi sume ni.ader hikmah d sebalik ape yang terjadi..teruskn hidup..aku sentiasa sokong korang~~

khas buat : rakan2 MIR...

4 comments:

Anonymous said...

Andai kau ingin bersahabat mestikah kau lari bila disapa mereka.. Andai kau ingin seorang kawan perlukah kau memBOLAYAN sahabat itu.. dan apabila Kau ingin berteman mestikah kau buat 'dek' ajer sampai bila bila...? - MC.

Cik Bee~! said...

ape maknenye MC??.....
ayat ni d tujukan buat sy ke?

-tgk keikhlasannya....kalo wat dekk ajer..msti bersebab...

Anonymous said...

yoooooooooooolahh.. kat CB lah takkan utk MC kot ? :P

Cik Bee~! said...

heheh