frENZ~~

:heartbeat::

Thursday, July 15, 2010

Cerita yg macam-macam

hey...hey...hey..:)

mesti pelikkan asal aku dok hey..hey....hey..huhu,,...ni salah 1 cara awek muda senaman bibir.....huhu....sekarang da bulan julai..next month da puasa...yg puasa ganti tuh xtau la dorang da ganti lom...mintak2 da ganti la..aku?...4 sure da bis ganti..hehhehhe....arini puasa sunat(15hb julai 2010)..adeh..dugaan toi..bau-bau makanan kat sini..tergugat iman...hahhah...tapi aku relax je..ala...setakat makanan yang tiap2 ari makan tu pe la sangat kan..kecuali PAUL!..hahahaa sambil2 puasa leh diet..hoho..takot la berat badan bertambah...lagi satu betul ke kalo bulan puasa peratus kenaikan berat badan tu tinggi?..confius aku..hahhhaa...setahu aku bulan puasa la kite kurang makan..tak tau kalo yang time berbuka tu melantak habis habisan..hekhek..:P...ala,aku cite..tapi aku wat gak naty...riso gak..huhu..mintak2 di jauhkan la..aminnn...( yang penting ati kan )..:)



ok...kite tukar topik la ye.....puasa je..lapo perut....hehhee...next week aku nak balik kampung...entry dulu kan de bagi taw my kezen nak kawen...so, 24hb n 25hb aku akan balik kampung....dengar2x ramai turun naty..leh la jupe saudara mara..rindu ma....lama giler xketemu...nak harap jupe pun time raya...hurm....now...aku rase nerves sikit..yela...kezen aku soh aku jadi pengapit..oh no!!!!....tidak sama sekali...giler ape..orang tua2x ckp...kalo kite jadi pengapit...insyaAllah....pastu kite lak kawen..hahhaha..plezzzzz....no way~!!!!!...aku terlalu muda untuk ituh..hahhaha..lupe kan ape yang di suruh kezen aku...tapi nak bagi alasan ape ea..ermmmm..mengeluh lagi...tolong korang..any idea??..(+_+)

lupe lak...sekarang da musim buah-buahan...teringin lak pegi dusun someone tuh.hehhehe..besh sangat..de manggis, langsat, rambutan, mata kucing dll....mase kat sane..aktivitinye,kuar pagi2x p umah sedaranye then mula la kije memetik buah.sampai tengah ari..huhu..paling teringat durian la...sebab aku ni minat giler durian..maka, terpaksa la die bwk durian tuh ke KL ngan keretanya.duriankan berbau..hahahhaa.sampai sekarang ingat lagi..xleh blah..mmg 'kenangan terindah' la..yela,kenal la 1 tempat tu..hehehe...tapi name pun kenangan kan...now tinggal kenangan..yg penting kenangan tuh tetap kekal kat ati aku sampai bile2x..hurmm


haaa..aku de la belaja bahse mandrin sikit ngan sorang member ni.die soh credit sikit name nye kat blog aku.,katenye nak fofular sikit...okeh la...member kan...aku creditkan la namenye..snixamo...(blanja mkn taw) .hahahaha...bek la..camni ye..ikut taw korang..haha..


laoshi - cikgu

bu - tidak

wei shenme - kenapa

mei you - tiada

he cha - minum

chi fan - mkn nasi

bu shu fu - tak sihat

toutong - sakit kepala

laoban - taukey

penyou - kawan

shengri kuaile - selamat hari jadi

xiansheng - encik


fuhhhhhhhhhhhhh...byk gak yg aku belaja ni..hahhaha...


urmm...ok la..aku stop sampai sini dulu la..heheh....naty aku update entry g..:)..da di du..



p/s :: plzz bg idea tuk elak jd pengapit ni..huhu(+_+)

12 comments:

En. Reen said...

shengri kuaile tu bukan maksud dia Selamat tahun baru ke?
ekekekekeke~

Cik Bee~! said...

yeke?...xkot..hahhaha...sy blaja ngan cikgu tbaek pnyer..hahah

En. Reen said...

oooo yeke...ok2 mungkin silap dengar kot..
ekekekek
ermmm mei you he cha-he cha ke?
(takde minum2 ke?)
ekekekeke

Cik Bee~! said...

mei yo xiansheng...wakkakak...

Anonymous said...

selamat thn baru xinnian kuaile ye en.ren....haha
shah @ snixamo

Anonymous said...

cakap jer bee nak jadi pengapit si PAUL nanti heheh - MCalderon

Cik Bee~! said...

snixamo tq laoshi...en.reen mmg xtau pape mandrin ni..seyeesh...hahhahaha

Cik Bee~! said...

MCalderon :...oit..pe plop~~!!!!alasan vehngong..hahaa

AlinaBumble said...

B lenloi (xtau btul ke x eja ni)..
lar.. asal x ckp nak blaja bahse mandarin?? ayien dulu blaja la kat kampus.. 3 sem ag.. dah katam dah huayu.. cume kitab huayu tu lupe letak katne lak.. huwaaaa... :'(

Cik Bee~! said...

lenloi?...hahhaha...
katam tuh lulus ngan cmerlang ke ayien?...hahhaha

AlinaBumble said...

shi shui?? wo?? tanye wo de laoshi ar lau nak tau cemerlang ke x cemerlang.. nama die Lim Laoshi.. syg Lim Laoshi..

Cik Bee~! said...

hahahhah..shye xphm...huakkakaa